بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

غیبت بانوان هندبالیست‌ مشهدی‌ سه ساله شد

  • کد خبر: ۱۷۹۶۵۱
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
غیبت بانوان هندبالیست‌ مشهدی‌ سه ساله شد
قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال بانوان با حضور هفت تیم برگزار شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در سومین سال پیاپی هیچ نماینده‌ای از خراسان‌رضوی و مشهد در لیگ‌برتر هندبال زنان حضور ندارد.
دیروز قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ‌برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور با حضور علیرضا پاکدل رئیس و علی‌اکبر خوشنویس دبیرکل فدراسیون فوتبال، میترا نوری رئیس و سیدمهدی ترابی دبیر کمیته مسابقات و همچنین نمایندگان باشگاه‌های لیگ‌برتری برگزار شد.

امسال هفت تیم شهیدچمران لارستان، نفت‌وگاز گچساران، سنندج، زاگرس جنوبی، فولاد هرمزگان، سنگ‌آهن بافق و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در مسابقات حضور دارند و احتمال اضافه‌شدن یک تیم دیگر نیز وجود دارد، اما در این بین جای خالی یکی از پرافتخار‌ها یعنی مشهدی‌های لیگ خالی است.

جای خالی مشهدی‌ها

آخرین‌باری که تیم مشهد در لیگ هندبال بانوان حاضر شد، دوره شانزدهم لیگ بود و امسال غیبت مشهدی‌ها سه‌ساله شد.
اشتادسازه مشهد که از لیگ‌یک به لیگ‌برتر صعود کرده بود، دو فصل پیاپی قهرمان لیگ‌برتر شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا را هم کسب کرد، اما در دل روز‌های کرونا قید اعزام را هم زد.

قرار بود در هفدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر هندبال بانوان نیز تیم استان حضور داشته باشد و نزدیک دو ماه در حال تمرین برای حضور در لیگ بود؛ حتی دو بازیکن روس هم جذب کرده بود، اما در‌نهایت مالک باشگاه تصمیم به مهاجرت و پایان تیم‌داری گرفت و خبر انحلال باشگاه اشتادسازه به‌صورت ناگهانی شنیده شد. هم‌زمان با اشتادسازه، تیم طرقبه‌وشاندیز هم در لیگ‌برتر حضور داشت، اما با کسب نتایج ضعیف به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کرد و پس از آن دیگر در لیگ‌برتر نماینده‌ای نداشتیم.

شروع از آخرین روز تابستان

براساس برنامه‌ریزی‌ها، هفته اول نوزدهمین دوره لیگ‌برتر هندبال بانوان ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و نیم‌فصل اول مسابقات پانزدهم دی به پایان خواهد رسید.

میترا نوری، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال، با اشاره به این موضوع گفت: امیدوارم در فصل جدید لیگ‌برتر هندبال با همکاری باشگاه‌ها، نقص‌های گذشته را برطرف کنیم تا لیگ پویایی داشته باشیم. مسابقات با شرکت هفت تیم و به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار و از آخرین روز تابستان آغاز می‌شود، البته امکان اضافه‌شدن یک تیم به لیگ‌برتر بانوان وجود دارد. سپس گروه‌بندی فصل جدید لیگ‌برتر بانوان که هفت تیم سنگ‌آهن بافق، فولاد مبارکه سپاهان، زاگرس جنوبی، نفت‌وگاز گچساران، سنندج، شهیدچمران لارستان و فولاد هرمزگان در آن حضور دارند، برگزار شد.

سال جهانی پیش روی دختران

رئیس فدراسیون هندبال نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به کسب موفقیت‌ها در دو سال گذشته وضعیت متفاوتی برای این رشته رقم خورده و هندبال به موفق‌ترین رشته توپی ورزش بانوان تبدیل شده است که با کسب سهمیه مسابقات جهانی و همچنین مقام‌آوری در رقابت‌های آسیایی تاریخ‌ساز بوده و همین امر باعث شده است انتظار از هندبال بالا برود که بخش اعظم آن بر عهده باشگاه‌ها به‌عنوان خط مقدم هندبال بوده است.

او با بیان اینکه حفظ این موفقیت‌ها سخت‌تر است و باشگاه‌ها باید نگرش سنتی باشگاه‌داری را تغییر دهند، ادامه داد: باشگاه‌ها همچنین باید در زمینه استعدادیابی پیشگام باشند؛ بنابراین اختصاص یک امتیاز شرکت در لیگ نوجوانان و جوانان بسیار اهمیت دارد، اما هم‌اکنون فقط سه تیم در لیگ نوجوانان شرکت کرده‌اند و امیدوارم تا زمان قرعه‌کشی لیگ نوجوانان دیگرتیم‌ها نیز برای حضور در این لیگ اعلام آمادگی کنند.

پاکدل اضافه کرد: یک معضل دیگر در مسابقات هندبال اعتراضات بی‌شمار به داوری است. بر این اساس برخورد ما در قبال اعتراضات به داوری بسیار سختگیرانه خواهد بود. پارسال نیز هر باشگاهی به‌صورت مکتوب به داوری اعتراض داشت، در کمیته انضباطی مورد رسیدگی قرار گرفت و البته با داوران هم برخورد شد.

رئیس فدراسیون هندبال در پایان گفت: امسال مسابقات قهرمانی بانوان جهان را پیش رو داریم و این دومین حضور ما در این مسابقات است و امیدوارم نتایج متفاوتی نسبت به اولین حضور داشته باشیم و در این راستا امیدوارم باشگاه‌ها مانند همیشه همکاری مطلوبی با تیم‌ملی داشته باشند تا بتوانیم از کیان هندبال دفاع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->